piątek, 23 maja 2014

Proszę o wsparcie - tabliczka mnożenia ;)


Koleżanka nauczyła córkę tabliczki mnożenia poprzez wierszyki typu "pies za płotem szczerzy kły 9 razy 7 jest 63" Niestety nie ma ich wszystkich zapisanych, tylko wybiórczo i postanowiłam stworzyć nowe. Po pierwsze dla uroczej Julii, która uroczo odmawia nauki tego ustrojstwa, po drugie dla innych uczących się dzieci, po trzecie na przyszłość dla mojej królewny.  

Nie mam kłopotu z rymowaniem, ale wymyśliłam coś mogącego ułatwić naukę. Mianowicie uznałam, że każda cyferka powinna dotyczyć innej tematyki, np dwójka sporty ( jadą dwa rowery, 2 razy 2 jest 4) trójka zabawek itd. 

Wiem, że w blogosferze są kreatywne, mądre mamy, które mogą mi pomóc. 
Pomożecie?! 
Tabliczkę mnożenia w całości każda mogłaby umieścić na blogu i przekazywać w świat :) 


Ja na razie stworzyłam ósemkowe owady. 


Owady zaczynają właśnie,
 8 razy 2 jest 16

Pszczoły robią numery
8 razy 3 to 24

Konik polny cicho gra
8 razy 4 jest 32

Ważki niosą wieści, 
że 8 razy 5 to 40

Komar grzebie w nosie
8 razy 6 to 48

Mrówki chcą coś zjeść
8 razy 7 to 56

Muchy jedzą sery, 
8 razy 8 jest  64


Stonoga polną drogą szła
8 razy 9 to 72

P.S. Póki co chętnych nie ma, stworzę sama, wszelkie prawa zastrzeżone : P